środa, 6 maja 2015

Warsztaty fotograficzne 26.04.2015 dla uczestników projektu PCRS

26 kwietnia 2015 mieliśmy wyjazd w plener, który był bardzo intensywny - dużo miejsc, ogromna ilość zdjęć i interesujące spotkanie związane z promocją działań latarników wśród uczestników Uniwersytetu III Wieku z Radomska i z historią w Muzeum Regionalnym w Radomsku.

Przyglądaliśmy się naturze, którą uwieczniliśmy na ogromnej ilości zdjęć.

W pierwszej kolejności dojechaliśmy nad Zalew Cieszanowicki. I choć ten nie jest tworem naturalnym to jednak niezwykle zachęcającym do fotografowania. Miejsce piękne dla odwiedzających jak również wędkarzy. Aż chce się trzymać aparat w rękach i fotografować.

Następnym naszym celem była Pocieszna Górka - miejsce kultu religijnego - niezwykłe spotkanie z pięknie usytuowaną drogą krzyżową. Aparaty same pchały się do rąk by uwiecznić to niezwykłe miejsce. Nie zapominamy, iż w tym właśnie miejscu wybija cudowne źródełko, Które znalazło swoje ujście w Studzience Matki Bożej.

W Radomsku spotkaliśmy się z uczestnikami Uniwersytetu III Wieku. Opowiedzieliśmy o tym, czym zajmują się Latarnicy Polski Cyfrowej Równych Szans. Przedstawiliśmy możliwości jakie daje internet i latarnicy, którzy również działają na terenie Radomska. Zachęciliśmy do postawienia swoich pierwszych kroków w komputerze przez różne osoby.

Wspólnie z grupą z Radomska udaliśmy się do Muzeum Regionalnego w Radomsku

Po muzeum oprowadził nas fantastyczny przewodnik, przybliżył nam genezę istnienia miasta Radomsko i historię, które jest bliska również piotrkowianom. Okazało się, że oba miasta są prawie równe wiekiem. Historia Piotrkowa Tryb. i Radomska w tych samych okresach była podobnie dobra  lub podobnie zła. A wszystko co oglądaliśmy uwiecznialiśmy na zdjęciach. Przebieg II wojny światowej w Radomsku z jednej strony nas zaskoczył a z drugiej nie odbiegał od standardów wojennych. Nie spodziewaliśmy się, że tuż obok jest coś czego jeszcze nie znamy.

Kolejnym naszym etapem były Gorzkowice ze stawem pod Wzgórzem Zamkowym. Niezwykle nowoczesne miejsce podkreślające walory historyczne - wytyczające umiejscowienie zamku w przeszłości.

Nie ominęliśmy również Rozprzy z jej przepięknym kościołem. Spojrzeliśmy na jego piękno z różnych stron fotografując to miejsce.

Podróż zakończyliśmy na piotrkowskim Jeziorze Bugaj. Ech jakaż niespodzianka nas spotkała na koniec. Cudowna natura ponownie uroczyła nas swoim urokiem. Ptaków cała moc w piotrkowskim akwenie : Łabędzie i kaczki w ogromnych ilościach. Na naszych zdjęciach cudnie ukazały swój urok osobisty.

Niezwykły to był dzień. Pełen przyjemności mimo, iż deszcz straszył nas od czasu do czasu. Warsztaty fotograficzne udane i chyba tysiące wykonanych zdjęć. Fotografowanie to niezwykła sprawa. Nowoczesne technologie pozwalają zatrzymać chwilę a potem dzielić się nią z innymi osobami.