środa, 22 czerwca 2016

Relacja z wycieczki z dn. 11 czerwca 2016

WYCIECZKA PO ZIEMI ŁÓDZKIEJ 11.06.2016

Foto by  MARTA ROGALSKA

W sobotę 11 czerwca 2016 ok. godziny 10:00 wyruszyliśmy z Piotrkowa Tryb. spod siedziby Stowarzyszenia Przyjaciół "Mam Sąsiada" na wycieczkę. Wszystkie miejsca w autobusie były zajęte, od rana wszyscy tryskali dobrym humorem.

Po godzinnej podróży dotarliśmy do Rogowa. Na początku zwiedziliśmy Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej. Podziwialiśmy tam przepiękną wystawę zdjęć dotyczących ptactwa. Wspaniałe ujęcia, wyczerpujące opisy, nasza przygoda zaczęła się doskonale.

Dalej, udaliśmy się do Arboretum SGGW w Rogowie. Wraz z panią przewodnik zwiedzaliśmy ten wyjątkowy ogród. Podziwialiśmy przeróżne gatunki kwiatów, drzew, krzewów, itp. Sadzawki z rybkami i piękną roślinnością ujęły nie jedno serce.

Arboretum SGGW to wyjątkowe miejsce, gdzie łączy się wiele zapachów roślin. Czyste powietrze sprawia, iż możemy docenić niezwykłe aromaty na co dzień niestety nie dostrzegane, przyćmione miejskimi spalinami. Warto przyjechać tutaj w maju oraz w październiku, kiedy to liście będą zmieniać barwy w barwy jesieni. Wszyscy byliśmy bardzo zadowoleni z dwugodzinnego wypoczynku w tym niezwykłym miejscu!

Dzięki pani przewodnik grupa dowiedziała się wielu ciekawostek na temat świata roślin, poznała przeróżne gatunki kwiatów. Na zakończenie wycieczki po Arboretum chętni mogli zakupić sobie roślinkę.

Po obiedzie w Rogowie udaliśmy się w dalszą podróż, tym razem do Spały. Piękna pogoda zachęcała do podziwiania uroków ziemi łódzkiej zza okna.

W Spale zwiedziliśmy Kaplicę Prezydentów Rzeczypospolitej Polski, poszliśmy również pod słynny pomnik żubra spalskiego. Tego dnia w Spale odbywała się również mała giełda staroci, turystów także nie brakowało.

Następnie udaliśmy się do Inowłodza, aby zwiedzić zamek królewski z XIV wieku ufundowany przez Kazimierza Wielkiego. Zamek został zrekonstruowany w większości z funduszy unijnych. Otwarcie zamku w Inowłodzu nastąpiło dopiero 3 lata temu - 15 czerwca 2013r.

Warto odwiedzić to miejsce. Można udać się na wieżę widokową, podziwiać różne wystawy wewnątrz zamku. Zwiedzanie odbywa się codziennie w konkretnych porach. W zamku mieści się Gminne Centrum Kultury oraz Gminna Biblioteka Publiczna. Wstęp wolny; więcej informacji o zamku TUTAJ.

Po wizycie w Inowłodzu udaliśmy się do Brzustowa do Zagrody. Tam odbyły się warsztaty filcowania i przędzenia z wełny owczej. Powstały istne cuda, cudeńka.

Miłą atmosferę zapewniło również stado beczących owieczek.

Na koniec naszej wycieczki czekało nas ognisko z kiełbaskami i wspólna biesiada.

Do Piotrkowa wróciliśmy ok. 20:00. Zmęczeni, jednakże zadowoleni, powróciliśmy do swoich domów.

Kto nie był, niech żałuje! Zapraszamy na kolejne wycieczki razem z Przyjaciółmi!